۱۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۳۲

مهر بررسی می کند؛

مازندران سپاهپوش شهادت بانوی دوعالم

مازندران سپاهپوش شهادت بانوی دوعالم

ساری - خبرگزاری مهر: همزمان با شهادت بانوی دوعالم، مازندران سپاهپوش شد و در شب و روز شهادتش، محفل های عزا و آیین های سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه، امامزادگان و مناطق مختلف استان برپا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر،  آن شب فاطمه(س) در خواب دیده بود که فرشتگان بال در بال پرواز می کردند، آنچنان که آسمان را می پوشاندند، دو فرشته پیش رو آمدند، سلام کردند و او را روی بال های خویش سوار کرده و به آسمان بردند.
 
مدینه مبهوت فاجعه بود، از گستاخی این قوم ، زمانه انگشت تحیر به دندان گرفته بود و کوچه بنی هاشم در ازدحام بی شرمی گم شده بود.

حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برپایی سوگواره یاس نبوی در 222 بقعه متبرکه استان گفت: مراسم های مذهبی، دعوت از سخنرانی مذهبی از جمله برنامه های این سوگواره است.

وی با بیان اینکه سیره حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی مناسبی برای همه مردم مسلمان جهان است، افزود: شناسایی و شناساندن سیره حضرت فاطمه(س) در حقیقت ترویج همه خوبی‌های عالم است.

علیزاده مهم‌ترین ویژگی حضرت زهرا(س) را اخلاص در عمل دانست و گفت: در زندگی حضرت زهرا(س) مقایسه مسائل مادی با بالادستان مشاهده نمی‌شود، چرا که مقایسه در مادیات سبب نابودی زندگی افراد می‌شود.

وی فاطمه(س) را نخستین شهیده راه ولایت خواند و خاطرنشان کرد: تلاش حضرت فاطمه(س) برای دفاع از امامت، ولایت و دین بود.

منش سیاسی فاطمه زهرا (س)

یک کارشناس مذهبی نیز درباره منش سیاسی حضرت فاطمه زهرا (س) به خبرنگار مهر می گوید: مشی سیاسی فاطمه (س) مشی آگاهانه، توأم با بینش و بصیرت، اندیشیده و حساب شده، انتخابی و گزینش شده و مبتنی بر ایمان و عقیده است، هدف آن سعادت انسانها و نجات از بردگی‏ها و ذلت‏ها و تضمین و فراهم آوردن مبادی ارزش‏های معقول در جامعه است.

به گفته وی، فاطمه (س) در این سیاست که الهی است راست و با استقامت به پیش می‏ رود و در آن باکی از کتک خوردن، پیکر خود را به رنج افکندن ندارد و برای او هدف الهی مهم است و در دفاع از هدف باید ایستاد. ما در تاریخ اسلام و حتی بشریت زنی را سراغ نداریم که در راه هدف الهی و اندیشیده و آینده ‏نگر خود تا به این میزان به پیش رفته باشد و مصداق آیه شریفه "فاستقم کما امرت" که درباره پیامبر نازل شده است، باشد.

اکبری افزود: خطبه تاریخی‏ بانوی اسلام فاطمه زهرا(س) نمونه روشنی از روش و مشی مجاهداتی و مبارزاتی آن حضرت و بیانگر این واقعیت است که او سخنوری بلیغ و خطیبی نستوه، همتای همسرش امیر مؤمنان علی‏(ع) بود.

همزمان با ایام فاطمیه، آیین های عزاداری در مناطق مختلف مازندران برپا شده است.

کد خبر 2263620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha